Każda z ras ma możliwość wyboru z umiejętności specjalnych charakteryzujących swoją rasę. Pierwszą umiejętność wybiera się przy tworzeniu karty postaci, następne zdobywa się przy awansach w hierarchii.
Każdy ma obowiązek umieścić link do karty postaci w swoim podpisie. Nowo nabyte umiejętności specjalne dopisać trzeba do karty postaci.
Macie do wyboru:
ELFY:
- łucznictwo,
- telepatia,
- rozmawianie ze zwierzętami,
- panowanie nad nieśmiertelnym ogniem (ognia tego nie da się ugasić normalnymi metodami, jest on spuścizną po przodkach, której Elfy pieczołowicie bronią),
- bezszelestne poruszanie,
- uzdrawianie,
- plus jedna własna,
PÓŁKSIĘŻYCE:
- zaklinanie smoków,
- szpiegostwo,
- znajomość ziół,
- sporządzanie eliksirów,
- telekineza,
- unieruchamianie innych na kilka sekund (spowolnienie),
- plus jedna własna,
ANIOŁOWIE I FALLENI:
- wytrzymywanie w miejscach pozbawionych warunków życia,
- panowanie nad światłem lub mrokiem,
- przywołanie deszczu meteorytów,
- hipnoza,
- wywoływanie huraganu skrzydłami,
- szybka regeneracja,
- plus jedna własna,
MORCONI:
- tymczasowe wskrzeszanie i kontrolowanie zombi,
- opętanie,
- odbieranie energii życiowej,
- widzenie w ciemności,
- przywołanie wierzchowca z zaświatów,
- rażenie prądem poprzez kontakt fizyczny,
- plus jedna własna,
NIEUMARLI:
- przyzywanie marionetek i kontrola nad nimi (max. 15),
- kamuflaż,
- teleportacja do zasięgu wzroku,
- tworzenie iluzji,
- znajomość anatomii innych istot,
- poplątanie języka (zakłóca mowę atakujących, w wyniku czego nie mogą się porozumieć),
- plus jedna własna
ODMIEŃCY:
Ponieważ odmieńcy nie posiadają hierarchii rang, umiejętności specjalne mogą wybierać, gdy osiągną odpowiednią liczbę punktów exp. Odmieniec wybiera umiejętności specjalne od rasy, do której jest najbardziej podobny.